Priset är skillnaden
Ja som kund har du alltid öppet köp i 30 dagar mot uppvisande av kvitto och i obruten förpackning. Gäller ej kem, livs, kosmetik och förbrukningsvaror. Ej heller tobak och tidningar. För ÖoB:s medlemmar i Lågprisklubben gäller 365 dagars öppet köp.
Ja ÖoB lämnar 2 års garanti mot uppvisande av kvitto. Garantiärenden tas om hand i våra varuhus och du som kund ombesörjer att den reklamerade produkten lämnas i varuhuset. Kvitto gäller som garantisedel. I övrigt gäller 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
ÖoB godkänner endast produkter som visar ett tydligt produktionsfel eller ett fel som inte är vållat av hantering eller slitage. Alla reklamationer görs i våra varuhus. Vid reklamation ska köpetillfälle kunna påvisas genom kvitto eller utskrivet kontoutdrag.
Ja ÖoB är en kedja och våra produkter kan reklameras i alla våra varuhus.
Nej.
Aktuella priser på produkter visas på skyltar i våra varuhus och på hemsidan. Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss för text-, pris- eller fotofel. Beakta giltighetstiden för vissa varor. Betalning sker kontant eller med betalkort direkt i varuhusen.
Ja, på shop.öob.se
Ja, vi erbjuder Klarna som betalningsalternativ i våra bemannande kassor. Mer information om Klarna hittar du på Klarnas hemsida.
Stat, kommun, landsting och svenska kyrkan kan ansöka om handel via rekvisition.
Ja man kan lägga undan varor i 24 timmar. OBS ej kampanjvaror.
Vi stödjer inte sponsring på individ- eller lokalnivå utan endast centralt till större riksomfattande organisationer.
Ja det går alldeles utmärkt att göra i våra kassor i varuhusen.
Det gör man här på vår hemsida under Lediga tjänster. Där annonseras lediga tjänster ut och man kan även skicka in en spontanansökan som sparas i vår rekryteringsbank där berörda chefer kan söka efter personal. Om någon aktuell tjänst uppstår inom ditt område som matchar ditt CV blir du kontaktad.
Ja som kund på ÖoB kan du vara medlem i Lågprisklubben.