Hoppa till innehållet
ÖoB Logotyp

Priset är skillnaden

Du har inga sparade favoriter

Hur funkar Lågprisklubben?

Hur funkar Lågprisklubben?

Nedan har vi samlat frågor och svar på vanliga frågor kring Lågprisklubben. Hittar du inte svar på din fråga så är du välkommen att fråga någon av oss i varuhusen eller höra av dig till kundservice.

Kostar det något att bli medlem?
Nej, det är gratis.

Varför ska jag bli medlem?
Vi har bra medlemsförmåner med bl.a. unika priserbjudanden, erbjudanden via e-post,  365 dagar öppet köp, kostnadsfritt medlemskap.

Om jag registrerar mig i kassan idag, får jag ta del av produkterbjudandena direkt?
Ja, självklart.

Hur blir jag medlem?
​- Du kan registrera dig här på hemsidan

Hur lång tid tar det att bli medlem?
Det går fort! Fyll i formuläret på hemsidan så blir du fullvärdig medlem direkt.
Eller lämna ditt mobilnummer till kassören så kan du ta del av våra erbjudanden i varuhuset direkt. Därefter får du ett SMS med instruktioner om hur du fullgör ditt medlemskap.

Finns det någon åldersgräns för att bli medlem?
Lägsta ålder för medlemskap är 16 år.

Går det att koppla flera familjemedlemmar till samma medlemskap?
Nej medlemskapet är personligt.

Hur gör jag för att avsluta mitt medlemskap?
Det hjälper vår kundservice till med. 

Finns det något bonussystem i Lågprisklubben?
Nej.

Hur ofta kommer jag att få erbjudanden?
Ca 1 gång i veckan.

Kan jag välja i vilken kanal jag vill ha mina medlemserbjudanden?
Alla våra erbjudanden skickas via e-post eller visas direkt i våra varuhus.

Kan jag avregistrera mig från utskick via e-post?
Ja, detta går att göra direkt i e-postutskicket, alternativt kontakta kundservice.

Vad händer om jag inte gör en fullständig medlemsregistrering?
Du får två påminnelser via sms och väljer du att ändå inte fullfölja registreringen raderas du ur vårt kundregister efter 30 dagar.

Varför vill ni ha mitt personnummer?
För att kunna göra så personligt riktade erbjudanden som möjligt.

Jag har en mobiltelefon men ingen smartphone och kan inte följa länken i telefonen. Kan jag öppna länken i dator?
Ja det går (kan dock vara svårt att skriva in den långa länken) alternativt ring vår kundservice så hjälper de dig att registrera ditt medlemskap.

Kan jag bli medlem även om jag inte bor i Sverige eller har svenskt mobilnummer och en mailadress?
Ja det går bra. Alla mobilnummer kan registreras oavsett landskod.

Kan jag bli medlem utan svensk personnummer?
Ja, det finns en särskilt länk där du registrerar dig med telefonnummer och mailadress.

Kan jag vara medlem om jag inte har ett mobilnummer?
Ja, kontakta kundservice så hjälper de dig.

Kan jag vara medlem om jag inte har en mejladress?
Ja, kontakta kundservice så hjälper de dig. Du kommer inte kunna ta del av våra mejlutskick, men självklart av våra medlemsförmåner i varuhuset.

Jag är medlem men har av någon anledning inte registrerat mitt medlemskap vid köp. Nu 9 månader senare vill jag lämna tillbaka en vara då jag har 365 dagars öppet köp?
Uppge ditt mobilnummer eller personnummer till kassören så de kan se om du är medlem och då gäller medlemsförmånen ”öppet köp i 365 dagar”.